NOWE!

Warnawał

Aby tradycji stało się zadość, nasze akcje samorządowe skupiają się wokół charakterystycznych dat. Tym razem bohaterem był „prawie” 14 lutego, który wszystkim kojarzy się przede wszystkim z walentynkami. W tym roku również wtedy wypadła Środa Popielcowa, a to wszystko miało miejsce w ferie. W tym czasie oczywiście wszyscy odpoczywają, więc u nas walentynki i karnawał (nasz Warnawał) odbyły się 8 lutego czyli w Tłusty Czwartek. Jak to mówią upiekliśmy „…trzy 😉 pieczenie na jednym ogniu”. Nasza SUPER-Akcja mieściła się zatem w kategorii „SZKOŁA SIĘ BAWI, CZYLI INTEGRACJA ŚRODOWISKA SZKOLNEGO.

Nasze przedsięwzięcie rozpoczęliśmy już 6 i 7 lutego od poczty walentynkowej. Na parterze oraz II piętrze po dwie osoby stały z pięknie ozdobionymi różowymi i czerwonymi od serduszek pudełkami. Należy tu wspomnieć, że pudełka stworzył własnoręcznie nasz departament artystyczny. Uczniowie mieli możliwość przez kilka przerw każdego dnia podejść i wrzucić walentynkę do pudełka. Następnie posegregowaliśmy tę dużą ilość kartek i rozdaliśmy je w czwartek, 8 lutego, czyli w dniu właściwej SUPER–AKCJI. Również najmłodsi z naszej szkoły dostali kilka miłych niespodzianek.

8 lutego „Warnawał” rozpoczęliśmy od odwiedzenia pierwszaków podczas ich karnawału. Poszłam tam razem z uwielbianą wśród maluchów, Gosią S. Wszyscy pierwszoklasiści (ponad 40 osób) byli przebrani za najróżniejsze postacie: od księżniczek, przez postacie ze Star Wars, zwierzątka,  królów, aż po samego Roberta Lewandowskiego. Potańczyliśmy z nimi oraz pograliśmy w „Dziuplę” (czyli „Krzesełka”  w wersji z szarfami)  czy „Zamki i księżniczki”. Zabawa ta polegała na dobraniu się w pary i utworzeniu zamku. Pozostałe osoby, czyli księżniczki, chowały się „do zamku”, a potem na daną komendę zaczynały się poruszać. Następnie dzieciaki poczęstowały nas faworkami i pączkami, o które zadbali ich rodzice. Po konsumpcji zorganizowałyśmy im konkurs z bilecikami i pod koniec drugiej godziny rozdałyśmy dzieciom słodycze.

Wprawdzie moja i Gosi zabawa z dziećmi dobiegła końca, ale to nie oznaczało zakończenia jej dla uroczych przebierańców. Również po lekcjach na najmłodszych czekały zabawy w świetlicy organizowane tym razem przez  Lilę, Natalię i Dominikę. Bawili się w np. „Atomy” czy „Spółdzielnię Mieszkaniową”. Pierwsza zabawa polegała na mówieniu przez osobę prowadzącą wartości temperatur. Im niższa, tym wolniej dzieci chodzą w kółku, a im wyższa, tym szybciej. Są też takie komendy jak „atomy łączą się w pary” czy „atomy rozpadają się”. W drugiej zaś jedna osoba stoi na środku w kółku i mówi jakąś swoją cechę, np. mam psa, niebieskie oczy czy lubię pizzę. Osoby, które również posiadają tę cechę, wstają i zamieniają się miejscami. Następnie odbyła się zabawa z muzyką. Kiedy muzyka została zatrzymana, dzieci musiały stanąć/ klęknąć/ położyć się na jakiejś części ciała, np. stanąć na jednej nodze czy położyć się na prawym boku. Maluchy były jak zawsze zachwycone i wcale nie chciały wypuścić członków samorządu. Ci jednak mieli krótką przerwę przed następnym działaniem, ponieważ…

… około godziny 16 wszyscy członkowie zostali wezwani do dekoracji sali gimnastycznej przed głównym wydarzeniem dnia, czyli dyskoteką walentynkowo-karnawałową. Aranżacją zajęły się Natalia i Julia, a w wykonaniu pomagali też inni. Rozpoczęliśmy od zawieszenia pięknego napisu na przypalanych bristolach „Moja miłość nie ma granic”. Dodatkowo rozwiesiliśmy mnóstwo różowych i czerwonych światełek, baloników i girland. Wystrój był wprost … walentynkowy. Naszym DJ’em został tradycyjnie niezawodny Krystian M!

Od 17 rozpoczęła się faktyczna zabawa, na której z racji walentynek nie zabrakło oczywiście szkolnych par, a z racji karnawału przebierańców.

W niedługim czasie rozpoczęliśmy pierwszą zabawę, a były to „Żony”. Prowadzącą była nasza przewodnicząca Lila, doświadczona harcerka, która na początek wytypowała 5 chłopców. Musieli oni opuścić pomieszczenie, w którym odbywała się zabawa.  Następnie Lila wybrała tyle samo dziewcząt, a one dogadały się między sobą, która jest czyją żoną. Po kolei byli wpuszczani panowie i przez pocałunek w policzek dziewcząt sprawdzali, która z nich jest ich żoną. Uprzednio opowiedziana została im krótka historia, że utracili oni pamięć i nie rozpoznają swojej wybranki życia. Jeżeli dziewczyna była „żoną” tegoż pana, pocałunek odbył się bez konsekwencji. Jeśli nie, pan był „delikatnie” odrzucany.

Po ponad godzinnej zabawie przyszedł czas na słodki poczęstunek. Z racji Tłustego Czwartku nie mogliśmy ominąć zbiorowego jedzenia pączków. Lila i Ula rozłożyły na serwetkach zakupione wcześniej smakołyki, a ja razem z  Mateuszem rozlaliśmy wodę do plastikowych kubków. Wszyscy zajadali słodkości, a niektórzy nawet spontanicznie rozpoczęli zawody, kto zje je najszybciej. Nie zapomnieliśmy także o naszych nauczycielach – opiekunach, bo przecież bez nich ta SUPER-Akcja nie mogłaby się odbyć.

W trackie kiedy uczniowie konsumowali słodką przekąskę, nasz opiekun ogłosił niespodziankę wieczoru. Była to fotobudka, ale nie taka zwyczajna… Skorzystaliśmy z aparatu typu polaroid, należącego do Lili, i przy jednych drzwiach stworzyliśmy tło do zdjęć. Dodatkowo zrobiliśmy kilka gadżetów do fotek takich jak wąsy, kapelusz czy brodę na patyczku. Wszyscy bardzo chętnie pozowali do zdjęć, a co najważniejsze KAŻDY zabrał ze sobą jedną fotografię do domu. Inwestycja duża, a radości jeszcze więcej.

Następnie nasi „zabawowicze” zażyczyli sobie belgijkę. Nasz DJ oczywiście stanął na wysokości zadania i miał podkład do tego tańca. Ci, którzy chcieli poderwali się do tańca, a przewodniczyła mu spontanicznie Ula. Efekt był fantastyczny zarówno dla tańczących, jak i dla oglądających.

Potem wróciliśmy do pląsów przy zgaszonym światle, ale nie na długo, bo miał to być przecież wieczór pełen atrakcji. Kolejną zabawą jaką zainicjowaliśmy była „Kareta”. Polega ona na rozstawieniu 9 krzeseł, na których siadają chętne osoby. Tutaj było tylu chętnych, że musieliśmy ich sami wyeliminować. Każdy z nich dostał swoją rolę, w zależności gdzie usiadł: króla, królowej, woźnicy, koni lub kół. Następnie ja (czyli Ania) w roli prowadzącej czytałam odpowiednio powoli podany tekst:

„Dawno, dawno temu żył sobie Król i Królowa. Król i Królowa ze swoim Woźnicą bardzo lubili jeździć swoją karetą. Kareta miała 4 koła: prawe przednie, lewe tylne, lewe przednie i prawe tylne. Lewy koń był biały, a prawy koń był czarny…”

Na dane słowo wyrażające poszczególne części karety, osoby te musiały szybko zareagować i obiec krzesło dookoła. Na słowo „kareta” krzesło obiegali wszyscy jednocześnie. I znowu zarówno widownia, jak i uczestnicy świetnie się bawili.

Po kolejnej dawce tańców nadszedł czas na ostatnią zabawę, czyli „Studnię”. Byliśmy gotowi zrezygnować z niej na rzecz dowolnego tańca, ale nasi koledzy i koleżanki nadal mieli ochotę się bawić razem z nami, więc zabawa się odbyła. Osoba prowadząca, ponownie Lila, wytypowała jedną osobę. Usiadła ona na krześle i zawiązano jej chustą oczy. Następnie prowadząca pytała „Spadłeś do studni, na ile metrów?”, na palcach pokazując liczbę. Uczestnik mówił „stop”, kiedy uważał, że to jest ta liczba, nie widząc jej oczywiście. Kolejnym pytaniem było „Gdzie się uderzyłeś?”. Lila pokazywała kolejno części ciała i również w tym przypadku osoba wytypowana mówiła „stop”. Ostatnim pytaniem było „kto cię uratował?”. Wówczas prowadząca wskazywała po kolei poszczególne osoby w kręgu. Osoba na krześle podobnie jak wcześniej mówiła w końcu „stop”. Zadaniem osoby z kręgu było opatrzyć osobę ze studni, całując ją wskazaną ilość razy we wskazane miejsce. Oczywiście wachlarz możliwości punktów do opatrzenia, został wcześniej przez przewodniczącą odpowiednio przemyślany.

Na sam koniec powróciliśmy na chwilę do tańców dowolnych. Aby uwiecznić ten wspaniały wieczór prawie wszyscy uczestnicy zapozowali do grupowego zdjęcia. Impreza trwała od 17 – 20:15 i była jak małe 50 osobowe wesele, tylko z kilkoma, a nie jedną parą główną. Kandydatów do imprezowania było więcej, ale okres grypowy zawęził nam niestety grono o około 20 osób. Wielka szkoda! Nie ulega jednak żadnej  wątpliwości, że Ci, którzy byli obecni na pewno dobrze się bawili i zintegrowali – czyli cel został osiągnięty!

 

 

ZOBACZ TAKŻE

Pierwsze spotkanie projektowe

18.01.2018r. spotkałyśmy się w celu zdiagnozowania problemu, występującego w najbliższym otoczeniu. Zauważyłyśmy brak zainteresowania muzyką klasyczną oraz brak wiedzy o kompozytorach.

SUPERAKCJA – wydarzenie promujące zdrowy tryb życia

SUPER AKCJA- wydarzenie promujące zdrowy tryb życia Uczestnicy- wszyscy uczniowie szkoły Inspiracją do zadań Rady Uczniowskiej w miesiącu kwietniu był Światowy Dzień Ziemi obchodzony 22 kwietnia. Światowy Dzień Ziemi wymyślono po to, by miliardy ludzi pochyliły się nad […]

I TY MOŻESZ ZOSTAĆ MISTRZEM!

W związku z reformą oświaty wielkimi krokami zbliża się do końca historia gimnazjalnego Samorządu Od Kusego z Nowej Huty. W jednej z ostatnich akcji postanowiliśmy pokazać naszym młodszym kolegom i koleżankom, że w szkole na osiedlu Handlowym jest […]

Ważne Spotkania Biznesowe

Po wszystkich ustaleniach postanowiliśmy się umówić z Posłem Ireneuszem Rasiem, z MDK, Zarządem Fundacji Nowe Centrum i SP 103. Najpierw umówiliśmy się ze posłem Rasiem 8 stycznia 2018 roku. Poprosiliśmy go oto czy nie chciał by być patronem […]

Debata, a może matematycznie zakręceni… ? Tak dla Kultury, czyli wydarzenie o charakt...

Debata, a  może matematycznie zakręceni… ? Tak dla Kultury, czyli wydarzenie o charakterze artystycznym. Niedawno przebyliśmy coroczny dzień matematyki w naszej szkole, na którym nie tylko każdy z nas musiał wysilić się nad zrobieniem zadania matematycznego, ale także […]

„Manager w klasie” – Marcowa Superakcja!

Super akcja: Marzec 2018 – kategoria: „Nic o nas bez nas”. Na roboczym  zebraniu Rady Samorządu Uczniowskiego postanowiliśmy zorganizować super akcję w lutym w kategorii „Nic o nas bez nas” ze względu na zauważoną potrzebę wzmocnienia pozycji samorządów […]

Sklepik szkolny

Styczeń przywitał nas wieloma zmianami w szkole. Niektóre były miłe inne trochę straszne…

Co i jak ?

Nasze spotkania w ośrodku SIEMACHA SPOT miało miejsce 16 marca. Poszłyśmy wtedy w dwu osobowym składzie by porozmawiać na temat czasu i dokładanego sposobu pomocy młodszym kolegą i koleżanką. Poznaliśmy wtedy część naszych uczniów. Poznałyśmy ich trochę i […]

11 LISTOPADA I LEKCJA HISTORII POLSKIEJ KAWALERII

„Super akcja”  „11 LISTOPADA I LEKCJA HISTORII POLSKIEJ KAWALERII” Świętowanie rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz związane z nią obchody, trwale wpisały się w tradycję szkolnych uroczystości. Dnia 10 listopada zebraliśmy się wszyscy (nauczyciele i uczniowie) w auli […]

Regulamin portalu

Informacje prawne Niniejsza nota prawna stanowi regulację prawną dotyczącą korzystania z usług internetowych Portalu Internetowego „Młody Kraków”, którego właścicielem jest Gmina Miejska Kraków. Nota zawiera takie informacje, jak: polityka prywatności, regulamin konta użytkownika oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody […]