NOWE!

„SUPER-Akcja – Olimpiada Sportowa”

 

   W dniu 24 października Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 49 zorganizował dla klas młodszych SUPER- Akcję w kategorii „Sport to zdrowie, czyli wydarzenie o charakterze sportowym i/lub promującym zdrowy tryb życia”, mającą na celu propagowanie i zachęcanie do uprawiania sportu oraz zdrowego odżywiania.

   Już od miesiąca przed samą akcją, podczas regularnych spotkań SU, wszyscy członkowie debatowali nad formą i sposobem realizacji przedsięwzięcia. Każda osoba była odpowiedzialna za inne zadanie przygotowawcze np. za: plakaty, kontakt z uczestnikami, organizację toru przeszkód, robienie zdjęć, „Salę Zumby”, tablicę punktacji, naklejki z nazwami drużyn, dekoracje czy też zdrowy poczęstunek. Wcześniej poprosiliśmy wszystkie młodsze klasy, aby wymyśliły nazwę dla swojej drużyny, a Julia wydrukowała naklejki dla każdej osoby z danej grupy. Akcja już od samego początku była dokładnie przemyślana, zaplanowana i rozpisana. Dokładne godziny, miejsca i właściwe osoby, to był klucz naszej organizacji. Wszystkie koszty obliczyliśmy z góry i robiliśmy wszystko, żeby zamykając się w budżecie nie stracić jakości. Oprócz tego przed wystawieniem sprzętu do zaplanowanych konkurencji, sprawdzaliśmy go, czy na pewno wszystko działa, jak trzeba. Wszystkie prace plastyczne potrzebne nam w tym dniu były robione bardzo starannie i sumiennie przez dziewczyny z departamentu artystycznego. Łącznie bez członków samorządu, akcja była przygotowywana dla 170 dzieci. Było to dla nas duże wyzwanie, ale podjęliśmy się go z wielką chęcią.

  W dniu akcji członkowie Samorządu zaangażowali wszystkie siły w ostatnie przygotowania, na które mieliśmy tylko godzinę. W mniejszych grupkach zadbaliśmy o to, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Myliśmy i kroiliśmy wcześniej kupione warzywa i owoce. Przygotowywaliśmy tor przeszkód i wszystkie konkurencje, jakie mieliśmy zaplanowane dla klas młodszych. Oprócz typowo sportowych konkurencji, przygotowaliśmy „Salę Zumby”, gdzie planowaliśmy nauczyć uczestników naszej akcji prostego układu. Była to pierwsza nasza „SUPER- Akcja” w tym składzie, więc musieliśmy się też dopasować, co wywoływało dodatkowe podekscytowanie z naszej strony. Oprócz konkurencji, tańców, przekąsek i pogadanki, przygotowywaliśmy nagrody dla uczestników. Dodatkowo do dyplomów po wszystkich owocach i warzywach, mieliśmy przygotowane batoniki – Müsli. Mimo słodyczy, wszystko na zdrowo! Dzieciakom chcieliśmy przekazać, że najważniejszy jest umiar we wszystkim.

   I w końcu nadszedł moment, kiedy zaprosiliśmy do rywalizacji pierwsze z młodszych klas, klasę 4b i 4c. Pantery i Diabełki, bo tak się nazwali, przyszli oczywiście ubrani w stroje sportowe, o co wcześniej prosiliśmy. Zgodnie z planem zaczęliśmy od rozgrzewki. 3 osoby z samorządu, prowadzące rozruch, pokazywały wszystkie ćwiczenia, a młodzi uczniowie dzielnie je powtarzali.

Następnie jedna z moich koleżanek z samorządu, pokazała obydwu grupom jak wyglądają zasady pierwszej konkurencji. Zadaniem dla uczestników był slalom wokół pachołków. Ważna tu była zręczność i zwinność. Drugie zadanie było dużo trudniejsze i wymagało utrzymania równowagi. Były to skoki na jednej nodze wokół postawionych pachołków. Podczas tego zadania zdarzyły się niegroźne upadki, ale wszyscy z uśmiechami zakończyli konkurencję. Trzecią i ostatnią konkurencją sportową dla obydwu drużyn był bieg z turlaniem piłki. Ten sprawdzian sprawności przyniósł dużo śmiechu, bo nie raz uciekła piłka spod ręki. Ostatecznie jednak wszyscy pozytywnie zakończyli próbę sportową. Po próbach sprawnościowych, rozdzieliliśmy klasy z powrotem na „b” i „c” i zaprosiliśmy do dwóch tematycznych sal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasa 4b została skierowana do „Sali Zumbowej”, w której Ula, Oliwia i Piotrek wprowadzali czwartoklasistów w tajniki prostych tańców, takich jak „Cotton Eye Joe”. Na początku pokazali im wszystkie proste kroki tego tańca, następnie nasi młodzi tancerze próbowali wszystkie kroki odtworzyć najlepiej jak potrafią. Po paru próbach bez muzyki, zaczęli tańczyć, razem z „nauczycielami”, do muzyki. Wszystkim taniec wychodził naprawdę dobrze. Pod koniec spotkania w „Sali Tanecznej” zrobiliśmy razem z 4b pamiątkowe zdjęcie i zaprosiliśmy tam, gdzie równolegle była klasa 4c.

Właśnie, co w tym czasie robiła druga 4 klasa? Została im przedstawiona piramida zdrowego żywienia, którą na pewno każdy z nas dobrze zna. Oliwia i Julka świetnie przedstawiły im korzyści dobrego odżywiania i aktywności fizycznej. Oprócz wiedzy teoretycznej, przygotowany był „fit poczęstunek” składający się z wcześniej przygotowanych, pysznych śliwek, jabłek, marchewek i oczywiście wody. Zdrowa forma poczęstunku przypadła naszym czwartoklasistom do gustu, bo tuż po drugiej 4 klasie musieliśmy uzupełniać zapasy.

Gdy obydwie klasy zakończyły konkurencję w salach tematycznych zaprosiliśmy ich z powrotem do sali głównej, gdzie miała miejsce ostatnia, wspólna dla obydwu klas, konkurencja. Był to tor przeszkód po obwodzie sali. Zawierał w sobie wszystkie elementy sprawnościowe, skoki, biegi i nawet rzuty. Ze zdziwieniem muszę przyznać, że czwartoklasiści dobrze poradzili sobie z ostatnią konkurencją.

Tuż po niej, gdy emocje trochę opadły, nastąpiło rozdanie nagród. Obydwie klasy szły łeb, w łeb i w ten sposób wywalczyły dwa pierwsze miejsca na podium. Razem z dyplomami i torbą z batonikami, czwarte klasy wróciły do siebie na dalsze lekcje.

Po czwartych klasach mieliśmy dosłownie 10 minut na ogarnięcie naszego sportowo-rekreacyjnego kompleksu i przygotowanie wszystkiego dla klas 2a (Tik-Taki), 2b (Rysie) i 5a (Bobery). W końcu już wiemy co i jak robić. Ogarnianie trzech klas okazało się dla nas sporym wyzwaniem. Program dla nich był taki sam, jak dla czwartoklasistów, z pewnymi utrudnieniami dla piątoklasistów. Sport, taniec, piramida, tor przeszkód, rozdanie nagród. Z jednej strony wszystko tak samo, a z drugiej jednak zupełnie inaczej. Klasy drugie bardzo fajnie z nami współpracowały, miały nawet świetny doping ze strony wychowawców.

 

 

 

 

 

 

 

 

Po porządnie wykonanych zadaniach sportowych, klasy drugie poszły tańczyć i edukować się z dobrego żywienia. Tymczasem klasa piąta miała w tym czasie tor przeszkód. Bardzo się przyłożyli, w efekcie czego byliśmy z nich bardzo zadowoleni. Klasy drugie, które w tym czasie kończyły swoje zajęcia tematyczne były bardzo podekscytowane, więc sądzimy, że im się podobało. I tak rotacyjnie każda grupa odwiedziła każde przygotowane miejsce. Pod koniec zaprosiliśmy klasy drugie i piątą na rozdanie nagród i dyplomów. Z pozytywnym nastawieniem, większą wiedzą i batonikiem w ustach odprowadziliśmy uczniów do sal lekcyjnych.

 

 Ostatnimi klasami jakie uczestniczyły w naszej akcji były klasy pierwsze. Ku zaskoczeniu naszej ekipy samorządowej, była to najgrzeczniejsza grupa uczniów. Od początku świetnie z nami współpracowali. Po poprzednich klasach mieliśmy też największe doświadczenie, jak się zachować w danej sytuacji. Po podzieleniu klas pierwszych zorganizowaliśmy czas podobnie jak drugim i piątej. Właśnie te najmłodsze klasy dały nam najwięcej pozytywnej energii i samozadowolenia.

Wszystkie trzy klasy, Pumy, Błyskawice i Strzały, niesamowicie się angażowały w to, co dla nich przygotowaliśmy. Bardzo aktywnie uczestniczyli w sportowych konkurencjach, szybko „chwytali” kroki taneczne i wykazywali się aktywnością na quizie o zdrowym żywieniu. Naprawdę bardzo dawno nie widziałam takiej dawki pozytywnej energii. Oczywiście wręczyliśmy im dyplomy i fit batoniki. Wychodząc chętnie częstowali się też warzywami i owocami, które nam jeszcze pozostały. Pod koniec całej akcji głos zabrał nasz przewodniczący – Michał K. Podziękował wszystkim obecnym klasom i samorządowi, za organizację tego wydarzenia.

 

 

Pomimo zakończenia głównej części akcji, nasza ekipa nadal miała sporo pracy, ponieważ musieliśmy bardzo szybko udostępnić sale na dalsze zajęcia. Wspólnymi siłami

podołaliśmy zadaniu. Gdy wszyscy uwinęli się ze swoimi obowiązkami, nadszedł moment na podsumowanie akcji. Dzieliliśmy się wzajemnie uwagami i opiniami na temat naszej „SUPER- Akcji”. Nasza ekipa podczas tego dnia była między-klasowa i składała się z: Michała, Bruna, Gabrysi, Ingi, Julki, Kasi, Kornela, Liwii, Mai, Mateusza, Michała, Natalii, Oliwii, Piotrka, Oliwii, Uli z klas trzecich gimnazjum oraz Tomka z klasy ósmej. Mimo, że ledwo zakończyliśmy jedną akcję, już planowaliśmy kolejną. Na razie nie zdradzę szczegółów, ale na pewno już niedługo będzie można o niej czytać tutaj, na blogu:)

Za zdjęcia serdecznie dziękujemy Mateuszowi K.K. oraz Michałowi Rz., który dodatkowo zmontował dla nas filmik – zapraszamy do obejrzenia:)

 

redaktor

Martyna K.

 

ZOBACZ TAKŻE

Widowisko Dumy i Radości

Z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości Kuratorium Oświaty w Krakowie zorganizowało uroczystość pod hasłem „Widowisko dumy i radości”. Była to barwna lekcja historii na żywo, na której przedstawiciele różnych szkół z całej Małopolski prezentowali Bohaterów naszej Ojczyzny. Reprezentacja […]

Regulamin Szkolnej Rady Uczniowskiej

REGULAMIN SZKOLNEJ RADY UCZNIOWSKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 93 im. LUCJANA RYDLA W KRAKOWIE OPRACOWANY NA PODSTAWIE USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY z dnia 7 września 1991 ( art. 55 ) oraz STATUTU SZKOŁY.             […]

Protokół wyborów do SRU

18 czerwca 2018 r., w Szkole Podstawowej nr 93 im. Lucjana Rydla w Krakowie, zostały przeprowadzone wybory do Szkolnej Rady Uczniowskiej. W wyborach wzięło udział 213 uczniów. W wyniku przeprowadzonych obliczeń Komisja Wyborcza w składzie: Jan Kośla, Jakub […]

Wybory samorządowe Szkoły Podstawowej nr 67

20 czerwca 2018 roku w Szkole Podstawowej nr 67 im. Władysława Łokietka odbyły się wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego. Na ośmiu kandydatów oddano 229 głosów. Wybrani zostali:   Przewodnicząca Hanna Działach (51 gł.) Zastępca Anna Gibiec (43 gł.) Sekretarz […]

Regulamin samorządu uczniowskiego

REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ MECHANICZNYCH NR 1 IM. SZCZEPANA HUMBERTA W KRAKOWIE Regulamin zawiera: I. Postanowienia ogólne II. Organy Samorządu Uczniowskiego III. Tryb przeprowadzania wyborów Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego IV. Dokumentacja Samorządu Uczniowskiego V. Zadania Opiekuna Samorządu Uczniowskiego […]

Szkoła się bawi, czyli integracja środowiska szkolnego „Dialog polsko – holenderski, ...

Szkoła się bawi, czyli integracja środowiska szkolnego „Dialog polsko – holenderski, a przede wszystkim angielski”  🙂 🙂       Rok szkolny rozpoczął się niedawno i dopiero się rozkręcamy, ale naszą pierwszą super akcję postanowiliśmy przygotować z rozmachem. Składała […]

SUPER-AKCJA: Młody Obywatel, wydarzenie promujące postawy obywatelskie i patriotyczne...

SUPER-AKCJA  – PAŹDZIERNIK: Młody obywatel, wydarzenie promujące postawy obywatelskie i patriotyczne Pod koniec października Szkolna Rada Uczniowska  włączyła się ze swoim przedsięwzięciem w obchody 100-lecia odzyskania przez nasz kraj niepodległości. W związku z tym 30 października 2018 r. […]

Protokół z wyborów do Samorządu Uczniowskiego XVI LO w Krakowie ​​Wybory do Zarz...

Wybory do Zarządu Samorządu Uczniowskiego XVI LO w Krakowie  odbyły się dnia 24.09.2017 r. Do wyborów zgłosiło się 7 kandydatów: Klaudia Bochenek, Marlena Bukowiec Kacper Koryczan Magdalena Pyrczak Zuzanna Rejdak, Paulina Surowiec Piotr Sowa ​W wyborach oddano188 głosów, […]

Jak powstał nasz samorząd

Wybory do Samorządu Szkolnego są dla każdego ucznia 23 LO jedną z pierwszych „lekcji demokracji”. Ich przebieg określa  „Regulamin samorządu szkolnego XXIII LO”. Oto jego najważniejsze punkty: Regulamin Samorządu XXIII LO I. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie liceum. […]

Regulamin portalu

Informacje prawne Niniejsza nota prawna stanowi regulację prawną dotyczącą korzystania z usług internetowych Portalu Internetowego „Młody Kraków”, którego właścicielem jest Gmina Miejska Kraków. Nota zawiera takie informacje, jak: polityka prywatności, regulamin konta użytkownika oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody […]