SUPER-AKCJA Nic o nas bez nas – promocja praw i obowiązków ucznia

W listopadzie Rada Uczniowska zainicjowała w naszej szkole wydarzenia związane z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka, który przypada na 20 listopada.

Uczniowie klas 4 – 8 uczestniczyli w lekcjach poświęconych prawom dzieci, przeprowadzali dyskusje na temat ich praw, analizowali i interpretowali różne sytuacje, w których prawa dzieci mogły zostać złamane.

Głównym wydarzeniem związanym z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka był zorganizowany przez Radę Uczniowską quiz dotyczący znajomości treści Konwencji Praw Dziecka. Quiz odbył się w rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ międzynarodowej Konwencji o Prawach Dziecka, czyli dokładnie 20 listopada. W quizie wzięły udział trzyosobowe reprezentacje wszystkich klas 4 – 8. Rywalizacja odbywała się w dwóch kategoriach: klas młodszych 4 -5 i klas starszych 6 – 8. Zawodnicy, wspomagani i dopingowani przez publikę, mierzyli się z pytaniami zarówno zamkniętymi, jak i otwartymi. Po zaciętej walce, największą wiedzą o prawach dziecka wykazali się przedstawiciele klas 5b i 7c. Po zakończonym quizie, przedstawiciele Rady Uczniowskiej rozwiali wszelkie wątpliwości, omawiając najważniejsze kwestie poruszane w pytaniach quizu.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka zakończył się w naszej szkole odczytaniem przez Radę Uczniowską „Listu do rodziców” Janusza Korczaka.

Krakowski panel klimatyczny

Kraków chce mieć swój panel klimatyczny. Magistrat zaprasza organizacje pozarządowe do składania wniosków w otwartym konkursie ofert na organizację panelu klimatycznego. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, jeszcze tej jesieni mieszkańcy Krakowa będą mieli okazję dyskutować o tym, […]

Zaprojektuj statuetkę Nagrody im. Antoniego Weyssenhoffa

Jesteś młodym artystą plastykiem, uczniem szkoły ponadpodstawowej, studentem krakowskiej uczelni albo młodym pracownikiem pracowni artystycznej i masz pomysł na to, jak mogłaby wyglądać statuetka wręczana osobom wyróżniającym się w działalności na rzecz lokalnej młodzieży? – jeśli tak, ten […]