NOWE!

Balice zamiast Prądniczanki – superakcja – wydarzenie promujące zdrowy tryb życia.

Planowanym przez nas wydarzeniem o charakterze sportowym miał być turniej sportowy : „Maturzyści kontra reszta świata”. Chcieliśmy pożegnać naszych kolegów z klas III, organizując zawody sportowe –  piłka nożna, siatkówka itd.  Zmagania miały się odbyć 25 kwietnia w hali KS „Prądniczanka” , a w meczach mieli wziąć udział takze nauczyciele, przedstawiciele Rady Rodziców. Niestety, tegoroczny „szkolny” kwiecień okazał sie bardzo trudny i emocjonujący nie tylko dla uczniów, również dla nauczycieli i z oczywistych przyczyn planowana impreza nie mogła się odbyć.

Nie chcemy jednak , nie z naszej winy, odpaść z rywalizacji w Lidze i ośmielamy sie Jurorom zaprezentować inne wydarzenie, zorganizowane przez samorząd, które w pewien sposób również łączy się ze „zdrowym planowaniem swojego życia” i ruchem na świeżym powietrzu.

Zupełnie sami zorganizowaliśmy 13 kwietnia wycieczkę do Balic na I targi zawodoznawcze na lotnisku. Naszym opiekunem zdecydowała się  – UWAGA!- była przewodnicząca SU – Alina, która skończyła 18 lat i zobowiązała się  czuwać na bezpieczeństwem nas – nieletnich 😀

Po krótkim spacerze po Woli Justowskiej autobusem 152 dojechaliśmy do Balic. A tam  wszystko zaczęło się od wykładu na temat tego, jakie prace wykonywane są  na lotnisku , następnie marszałek czyli koordynator lotniskowego ruchu  pokazał nam swoją  pracę na symulatorze.  Sami mogliśmy się sprawdzić – najlepiej predysponowana do pracy marszałka okazała się Julia.

Braliśmy również udział w zajęciach i konkursach,  w których  można było sprawdzić wiedze i koordynację ruchowa, a przy tym wygrać atrakcyjne nagrody ( pytania dotyczyły m.in.  lotniska w Krakowie). Na koniec dowiedzieliśmy  się w praktyce  jak działa  ….symulator odkładania bagażu. Było to wszystko naprawdę fascynujące! Zwłaszcza dla naszych „pilotów” z klas lotniczych.A po targach wyruszyliśmy na wspólny lunch.I proszę nam wierzyc, część z nas zrezygnowała z hamburgera, na rzecz fit-sałatki. Zwłaszcza te dziewczyny, które postanowiły zostać stewardesami.;)

Wycieczkę zorganizowaliśmy w „dni bez nauki” całkowicie samodzielnie. Mogli w niej brać udział wszyscy chętni uczniowie. Wyprawa do Balic na pewno nas zintegrowała,

ale również skłoniła do refleksji nad wyborem dalszej drogi życiowej i konieczności dbania o zdrowie i swój organizm. Bo praca na lotnisku właśnie żelaznego zdrowia i dobrej kondycji wymaga!

NOWE!

Juliada 2019- młodzieżowy festiwal sportu w Krakowie

W dniach 13-14 lipca 2019 r. zapraszamy na 21. edycję Juliady, jedną z najważniejszych imprez propagujących sport i kulturę fizyczną wśród dzieci i młodzieży w Małopolsce,  organizowaną od 1999 r w partnerstwie Miasta Kraków i Stowarzyszenia Siemacha. Przez cały […]

Obradował Krakowski Parlament Młodzieży

Dwudniowe obrady w poniedziałek i wtorek 27 i 28 maja 2019 r. w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa były zwieńczeniem projektu edukacyjnego I Krakowskiego Parlamentu Młodzieży. W obradach udział wzięło ponad 70 młodych posłów z pięciu krakowskich szkół […]