REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZIUM NR 25 W KRAKOWIE IM. PROF. JULIANA ALEKSANDROWICZA
   

REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
GIMNAZIUM NR 25
W KRAKOWIE
IM. PROF. JULIANA ALEKSANDROWICZA
„Jesteśmy cząstką w zespole,
z niego płynie nasza siła"
K.I. Gałczyński
REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Podstawę prawną niniejszego regulaminu stanowi Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o
systemie oświaty (tekst ujednolicony zawiera zmiany wprowadzone ustawą z dnia 2 lipca
2004 r. , która weszła w zżycie z dniem 21 sierpnia 2004 roku - Dz. U. Z 2004 roku nr 173,
poz. 1808) oraz Statut Gimnazjum nr 25 w Krakowie.
§ I. CELE I UPRAWNIENIA
1.1. Samorząd Uczniowski jest wewnątrzszkolnym organem, którego celem jest :
1. Reprezentowanie całej społeczności uczniowskiej szkoły.
2. Organizowanie działalności kulturalnej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z
własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi.
3. Współdziałanie z innymi organami Gimnazjum dla prawidłowego funkcjonowania
całej społeczności szkolnej.
4. Pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności uczniów w porozumieniu z
Radą Pedagogiczną i Dyrektorem Szkoły.
5. Wszechstronne działanie zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki, tworzenia
przyjaznej atmosfery w szkole, okazywania szacunku dorosłym i kolegom.
6. Tworzenie warunków samorządności, demokratycznych form współżycia oraz
współodpowiedzialności za funkcjonowanie szkoły.
1.2. Do uprawnień Samorządu Uczniowskiego należy:
1. Opiniowanie pracy nauczycieli szkoły przed dokonaniem oceny ich pracy przez
Dyrektora Szkoły.
2. Przedstawienie Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi Szkoły wniosków i opinii we
wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych
praw i zajęć uczniów.
3. Organizowanie życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji
między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspakajania własnych
zainteresowań.
4. Prawo do zgłaszania propozycji do planu wychowawczego szkoły i statutu szkoły.
§ II. ORGANY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
2.1. Do Samorządu Szkolnego należą wszyscy uczniowie szkoły, a uczniowie poszczególnych
klas do Samorządów Klasowych.
2.2. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą członkowie:
a. Rady Uczniowskiej,
b. Sekcji SU,
c. Rady Samorządów Klasowych,
d. Uczniowie działający w SU muszą posiadać z zachowania ocenę przynajmniej
dobrą. Ocena niższa uniemożliwia pracę w S.U. gimnazjum.
2.3. W skład Rady Uczniowskiej wchodzą:
a. przewodniczący,
b. zastępca,
c. przewodniczący sekcji SU
2.4. Rada Uczniowska zajmuje się planowaniem, organizowaniem, kontrolowaniem i
ocenianiem działań samorządowych samodzielnych oraz takich, które wymagają współpracy
z dyrekcją i nauczycielami.
2.5. W Samorządzie Uczniowskim działają następujące sekcje:
a. techniczna,
b. imprezowa,
c. porządkowa,
d. wolontariatu,
e. dekoracyjna
2.6. Rada Uczniowska wybierana jest przez ogół Gimnazjum, w głosowaniu tajnym według
ordynacji ustalonej na zasadach demokratycznych.
2.7. Koordynatorami działań SU są opiekunowie powołani z pośród grona nauczycielskiego
przez Dyrekcję Szkoły.
2.8. W przypadku rażących zaniedbań na wniosek Dyrektora Szkoły, opiekuna SU może dojść
do odwołania Rady SU
2.9. Samorząd pracuje w oparciu o plan pracy ustalony na bieżący rok szkolny
§ III. FUNUSZE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
3.1. Samorząd może posiadać własne fundusze, które służą do finansowania jego
działalności.
3.2. Fundusze SU mogą być tworzone:
a. z kwot uzyskanych za wykonaną przez uczniów odpłatną pracę,
b. z dochodów uzyskanych z organizowanych przez SU imprez,
c. z dochodów za zbiórkę surowców wtórnych,
d. ze środków przeznaczonych przez Radę Rodziców, Instytucje, osoby prywatne.
§ IV. OBOWIĄZKI DYREKTORA SZKOŁY IRADY PEDAGOGICZNEJ
WOBEC SAMORZADU UCZNIOWSKIEGO
4.1. Udzielanie pomocy w całokształcie działalności SU, w szczególności w przedsięwzięciach
wymagających udziału pracowników szkoły
4.2. Zapoznanie SU z tymi elementami planu działalności wychowawczej szkoły, których
realizacja uzależniona jest od aktywności i inicjatywy samej młodzieży oraz informowanie ich
o aktualnych sprawach wychowawczych i problemach szkoły
4.3. Zapewnienie warunków materialnych i organizacyjnych niezbędnych do działalności SU.
4.4. Czuwanie nad zgodnością działalności SU z celami wychowawczymi szkoły.
4.5. Powołanie opiekuna SU.
4.6. Dyrektor Szkoły ma obowiązek zawiesić działalność SU, jeżeli jest ono sprzeczne z
prawem lub celami wychowawczymi szkoły
§ V. OPIEKUNOWIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
5.1. Do obowiązku opiekuna SU należy:
a. udzielanie pomocy w realizacji zadań
b. czuwanie nad prawidłowych działaniem SU, w tym również w zakresie dysponowania
jego funduszami.
c. Informowanie młodzieży o uchwałach Rady Pedagogicznej dotyczących spraw
uczniowskich.
d. Przedstawienie Radzie Pedagogicznej sprawozdań z działalności SU.
5.2. Opiekuna SU powołuje Dyrektor Szkoły.
§ VI. ORDYNACJA WYBORCZA
6.1. Wybory do SU odbywają się w trybie tajnym pod koniec września.
6.2. W wyborach uczestniczą uczniowie zgłoszeni przez wychowawcę klasy (klasa może
podać jedną kandydaturę).
6.3 Chętni do pracy SU sami zgłaszają kandydatury do opiekunów SU w terminie od 15 do 20
września bieżącego roku szkolnego.
6.4. Kandydat do SU powinien:
a. Być śmiałym, odważnym, przebojowym,
b. Umieć współpracować w grupie,
c. Umiejętnie podejmować decyzję,
d. Chętnie działać na rzecz uczniów,
e. Posiadać oceny co najmniej dostateczne i ocenę z zachowania co najmniej dobrą
6.5. Wybory poprzedza kilkudniowa kapania wyborcza, podczas której kandydaci
podstawiają swoje osoby i pomysły na działalność w SU
6.6. Nad przebiegiem wyborów czuwa komisja złożona z opiekunów SU oraz trzech
przedstawicieli klas wybranych losowo.
6.7. Głosuje się na przygotowanych przez komisję kartach zawierających pełną, aktualną listę
kandydatów.
6.8. W skład rady SU wchodzi pięć osób, które uzyskały największą liczbę głosów.

M.Kalinowska
Gimnazjum 25
Poleć znajomemu
Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć
Link został wysłany
Newsletter
juliada mlodziez smiglo

Powered by mtCMS   •    Wszelkie prawa zastrzeżone   •    Projekt i wykonanie MTWeb