„LIGA SZKOLNYCH LEGEND” czyli TYDZIEŃ WIRTUALNO – REALNYCH ZMAGAŃ PRZEDŚWIĄTECZNYCH
W okresie przedświątecznym Samorząd Szkolny nie mógł pogodzić się z faktem, że szkolne oczekiwanie na święta miałoby przypominać jedynie te znane w szkole, acz nieodłączne zjawiska: Mikołajki, śpiewanie kolęd, szkolne Jasełka i przerwa świąteczna. Postanowiono postawić na rozruszanie społeczności szkolnej przed Świętami i zaangażować uczniów i nauczycieli w zdrową rywalizację. Chodziło o zabawę oraz o spotkania uczniów i nauczycieli na innych płaszczyznach niż w sali lekcyjnej – w sali gimnastycznej, podczas prac artystycznych oraz w Internecie.
Na zebraniu Samorządu postanowiono zorganizować tydzień zmagań konkursowych, które zaangażowałyby osoby o bardzo różnych zdolnościach: artystycznej, sportowej i wirtualno-zręcznościowej. Między 14.12 i 21.12 odbyła się seria konkursów, których pomysł zrodził się w głowach uczniów:
-
Mecz siatkówki uczniowie vs nauczyciele o puchar Św. Mikołaja – uczniowie zdołali zorganizować nabór na drużyny uczniów i nauczycieli. Mecz odbył się w szkolnej hali sportowej – kibicowały reprezentacje klas gimnazjum i szkoły podstawowej (około 30 osób). Walka była zacięta, wygrali nauczyciele, co wywołało ogromne zdumienie na trybunach, ale też szacunek społeczności szkolnej, gdy tylko wynik został oficjalnie ogłoszony. Mecz wprowadził szansę na propagowanie sportu i zdrowego trybu życia nie tylko wśród uczniów, ale również wśród „starszyzny” szkolnej, czyli nauczycieli.
-
Konkurs na najpiękniejszą dekorację świąteczną w salach lekcyjnych – wszystkie klasy przygotowywały swoje sale lekcyjne przez tydzień, zostali zaangażowani wszyscy wychowawcy ( i nie tylko) i w każdej klasie została utworzona spośród uczniów grupa szybkiego reagowania artystycznego. 20.12 odbyło się wielkie rozstrzygnięcie: komisja, złożona z 6 osób (3 uczniów i 3 nauczycieli) obejrzała wszystkie sale i zdecydowała, że zwycięzcą będzie klasa II a. Samorząd poczynił starania u Dyrekcji o atrakcyjną nagrodę – zwycięska sala otrzymała tablicę interaktywną. Konkurs miał na celu zmotywowanie klas do dekorowania swoich sal zgodnie z tradycją i zbliżającymi się świętami czy rocznicami, zwrócił uwagę na to, że wszyscy uczniowie i nauczyciele są odpowiedzialni za estetyczny wygląd szkoły. Będzie on wpisany w tradycję szkolną – będzie się odbywał co roku.
Uczniowie z Samorządu dopilnowali, by każda klasa wzięła aktywny udział w konkursie, wynegocjowali nagrodę za I miejsce oraz wyłonili członków komisji.
-
Zawody gry w League of Legends – Samorząd zorganizował rozgrywki League of Legends online dla uczniów klas III gimnazjum. W zawodach wzięło udział 26 uczniów gimnazjum podzielonych na drużyny, a zwycięska drużyna otrzymała drobny sprzęt komputerowy.
Pomysł zorganizowania zawodów powstał z dwóch powodów: wyjścia naprzeciw zainteresowaniom uczniów, wśród których istnieje grupa fanów tej gry (chcieli podzielić się z innymi tym, co ich w tej grze fascynuje) oraz pokazania uczniom, że czas spędzony w internecie może być wykorzystany w bardziej korzystny sposób niż przeglądanie memów, czy lajkowanie śmiesznych (lub wręcz przeciwnie) obrazków. Jak twierdzą organizatorzy zawodów, gra LOL wymaga od zawodników umiejętności współpracy z prawdziwymi ludźmi z krwi i kości oraz podejścia strategicznego, a nawet twórczego myślenia.
Zawody obejrzała spora grupa uczniów i grupka nauczycieli, spośród których część była zdumiona, że gra online może być czymś lepszym niż tylko strzelanką pełną agresji. Zawody w LOL są precedensem, który przekonał Dyrekcję i nauczycieli do zorganizowania w przyszłości podobnych konkursów, które będą bardziej konstruktywne sposoby spędzania czasu online.
Członkowie Samorządu zebrali chętnych, przekonali Dyrekcję szkoły do wyrażenia zgody na turniej oraz zorganizowali go od strony technicznej, co nie było zadaniem łatwym biorąc pod uwagę ilość chętnych i publiczność.
Superakcja z kategorii "Szkoła się bawi", czyli integracja środowiska szkolnego.
Przemysław Raś