Bieg na Orientację

URZĄD MIASTA KRAKOWA ZAPRASZA SAMORZĄDY UCZNIOWSKIE KRAKOWSKICH GIMNAZJÓW ORAZ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH DO UDZIAŁU W SAMORZĄDOWYM BIEGU NA ORIENTACJĘREGULAMIN
SAMORZĄDOWEGO BIEGU NA ORIENTACJĘ

Kraków, 11 października 2014


ORGANIZATOR:
Urząd Miasta Krakowa - Wydział Spraw Społecznych

PRODUCENT:
WKS „Wawel"

MIEJSCE ZAWODÓW: WKS WAWEL, UL. PODCHORĄŻYCH 3

KATEGORIE WIEKOWE:
- Gimnazja - 6 reprezentantów samorządu uczniowskiego, w tym troje dziewcząt i trzech chłopców, startujących jako patrol żeński i patrol męski

- Szkoły ponagimnazjalne - 6 reprezentantów samorządu uczniowskiego, w tym troje dziewcząt i trzech chłopców, startujących jako patrol żeński i patrol męski


Sposób przeprowadzenia zawodów
Bieg na orientację polega na najszybszym pokonaniu wyznaczonej trasy w terenie.

Zawodnicy rywalizowali będą ze sobą jako trzyosobowe patrole (żeński i męski)* reprezentujące samorząd szkolny. Ich zadaniem będzie odwiedzić i potwierdzić wszystkie tzw. punkty kontrolne zaznaczone na mapie. Przebieg pomiędzy punktami kontrolnymi jest dowolny i właśnie wybór wariantu przebiegu stanowi istotę biegu na orientację. Sprawdzanie obecności na danym punkcie kontrolnym odbywa się standardowo za pomocą karty startowej i kasowników umieszczonych na punktach kontrolnych. Warunkiem sklasyfikowania uczestników zawodów (patrolu) jest potwierdzenie wszystkich punktów kontrolnych we właściwych miejscach na kartach startowych.

Czas przebiegu patrolu żeńskiego oraz męskiego z tej samej szkoły zostanie zsumowany. Na podstawie sumy czasów patrolów obliczony zostanie czas samorządu danej szkoły będący podstawą do określenia miejsca w zawodach.

*Dopuszcza się reprezentowanie szkoły przez dwa patrole jednej płci, wyłącznie w sytuacji, gdy szkoła z uwagi na męski lub żeński charakter nie może wystawić patroli męskiego i żeńskiego. W powyższym wypadku, do punktacji generalnej wliczany jest czas patrolu, który otrzymał korzystniejszy wynik oraz średni czas patrolu płci przeciwnej uzyskany podczas zawodów.

Zawody zostaną przeprowadzone w dwóch kategoriach wiekowych: szkoły gimnazjalnej oraz szkoły ponadgimnazjalne.


PROGRAM ZAWODÓW:
Godz. 9.30 - 10.15 - przyjmowanie ekip w centrum zawodów
Godz. 10.00 - start pierwszych patroli
Godz. 11.15 - zamknięcie startu
Godz. 13.00 - zamknięcie mety
Około godz. 14.00 - uroczyste zakończenie imprezy
Godz. 10.00 - 13.30 - grill, zawody strzeleckie

1. Uczestnicy zawodów zgłaszają się do Biura Zawodów W biurze zawodów uczestnicy otrzymają karty startowe, które należy czytelnie wypełnić przed rozpoczęciem biegu.
2. W centrum zawodów uczestnicy będą mogli też uzyskać szczegółowe informacje dotyczące czytania mapy na orientację oraz sposobu zaliczenia trasy.
3. Zespoły startują w odstępach jednominutowych, trasy kobiece i męskie różnią się między sobą. Dopuszcza się współpracę zespołów (np. wskazanie własnej pozycji w na mapie).
Dwie minuty przed startem zawodnicy otrzymują mapę z zaznaczonymi punktami kontrolnymi.
Warunkiem sklasyfikowania zespołów jest zaliczenie wszystkich punktów kontrolnych przez kobiecą, jak również męską reprezentację.
4. Zwycięzcą zawodów zostaną sklasyfikowane zespoły samorządowe z najkrótszym czasem przebiegu tras.

ODPŁATNOŚĆ:
Uczestnicy imprezy są zwolnieni z wszelkich opłat

NAGRODY:
1. Dyplomy,
2. Punkty w rozgrywkach Samorządowej Ligi Mistrzów

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Impreza odbędzie się bez względu na pogodę
2. Interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatorów
3. Wyniki końcowe zawodów będą umieszczone na stronach:
www.mlodziez.info
a także w miesięczniku aktywnych nastolatków „Śmigło".

Newsletter
juliada mlodziez smiglo

Powered by mtCMS   •    Wszelkie prawa zastrzeżone   •    Projekt i wykonanie MTWeb