Kto organizuje program?
Program #SU-w-ak jest finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków, realizowany jest w ramach programu aktywnego uczestnictwa młodzieży w życiu miasta „Młody Kraków 2.0”.
Operatorem programu jest Fundacja Oświatowa im. ks. Stanisława Konarskiego.
Cele programu #SU-w-ak ?
- aktywizowanie samorządów uczniowskich,
- promocja samorządności uczniowskiej w szkołach,
- finansowe wsparcie działalności samorządów uczniowskich krakowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- podnoszenie umiejętności organizacyjnych organów samorządów uczniowskich.
“Program Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak” jest skierowany do samorządów uczniowskich z krakowskich szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.
Najważniejsze założenia Programu #SU-w-ak”:
- Rekrutacja do programu trwać będzie od 19 września do 07 października 2022 roku oraz od 09 do 30 stycznia 2023 roku. Zgłoszenia przez Formularz elektroniczny: https://forms.gle/KSHYYeDuvCipqKQU8
- Uczestnicy programu są zobowiązani do :
- podpisania Deklaracji Uczestnictwa w Programie #SU-w-ak (stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu);
- zapoznania się z Regulaminem Projektu oraz potwierdzenia tego pisemnie;
- złożenia co najmniej 1 wniosku w ramach konkursów dotacyjnych o dofinansowanie projektów samorządowych;
- wzięcia udziału w warsztatach edukacyjnych (co najmniej 1 uczeń i 1 nauczyciel). Warsztaty organizowane będą osobno dla opiekunów samorządów uczniowskich jak i dla członków samorządów uczniowskich. Forma i termin warsztatów ( 1- w październiku 2022 r.; 2- w lutym 2023 roku) będą podane do wiadomości Uczestników Programu;
- przeprowadzenia na swoim terenie akcji promującej samorządność uczniowską m.in. w oparciu o przekazaną przez Fundację broszurę;
- informowania o swoim udziale w Programie oraz realizacji projektów samorządowych (w przypadku otrzymania dotacji) na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, korzystając m.in. z banerów promocyjnych przekazanych przez Fundacje.
- Uczestnicy programu mają prawo :
- wziąć udział w konkurach dotacyjnych na dofinansowanie realizacji projektów samorządowych;
- wziąć udział w spotkaniach konsultacyjnych oraz konsultacjach telefonicznych i e-mailowych z przedstawicielami Fundacji ( koordynatorem projektu oraz ekspertem ds. projektów samorządowych), którzy pomagać będą w przygotowaniu, realizacji i rozliczeniu projektu samorządowego;
- ubiegania się o tytuł Lidera Samorządności zgodnie z Regulaminem Lidera Samorządności;
- otrzymania materiałów szkoleniowych przeznaczonych zarówno dla członków samorządu uczniowskiego jak i jego opiekuna.
- Projekty samorządowe mogą dotyczyć co najmniej jednego z następujących obszarów: integracja społeczności uczniowskiej;integracja i wsparcie uczniów- obcokrajowców;edukacja z zakresu praw i obowiązków ucznia; promocja postaw obywatelskich i patriotycznych;kultura;ekologia;zdrowy tryb życia; promocja przedsiębiorczości;działalność charytatywna;współpraca ze społecznością lokalną.
- Zorganizowanych zostanie 5 edycji konkursu dotacyjnego, w następujących terminach: 10 do 21 październik 2022 r.07 do 18 listopad 2022 r.09 do 20 styczeń 2023 r.27 luty do 10 marzec 2023 r.27 marzec do 13 kwiecień 2023 r.
- Minimalna kwota dofinansowania projektu samorządowego wynosi 500,00 zł,
a maksymalna 2 000,00 zł.
.
- W każdej edycji konkursu dotacyjnego Uczestnik może złożyć maksymalnie 2 projekty samorządowe.
- W ciągu roku szkolnego 2022/2023 każda ze szkół może otrzymać nie więcej niż
5 dotacji na realizację projektów samorządowych.
- Projekty samorządowe mogą zostać zrealizowane między 24.10.2022 a 22.05.2023 roku, przy czym te rozpoczynające się w 2022 roku muszą zostać zakończone do 31.12.2022 roku.
- Dofinansowane mogą być wyłącznie projekty samorządowe, które :
- są przygotowane z inicjatywy samorządu uczniowskiego, zrealizowane według pomysłu uczniów, z ich znaczącym zaangażowaniem;
- zawierają informacje o zadaniach organów samorządu uczniowskiego oraz uczniów, podczas realizacji projektu;
- mają charakter działań społecznych czynnie angażujących uczniów szkoły;
- nie są zadaniami wynikającymi z rocznego planu pracy szkoły;
- nie są realizowane w ramach istniejących w szkole kół przedmiotowych i sportowych;
- nie są dofinansowaniem zajęć pozalekcyjnych oraz szkolnych kół przedmiotowych i sportowych;
- nie są akcjami organizowanymi przez inne podmioty współpracujące ze szkołą, np. organizacje pozarządowe lub młodzieżowe domy kultury, nie są także akcjami realizowanymi w ramach innych projektów społecznych;
- nie zostały rozpoczęte wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie;
- obejmują zaangażowanie opiekuna samorządu uczniowskiego;
- są dostosowane do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
- Dodatkowo punktowane będą :prowadzenie działań mających na celu eliminacje zużycia przy wykonywaniu projektu pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich opakowaniami wielokrotnego użycia;korzystanie z zasobów szkoły czy też środowiska lokalnego podczas realizacji projektu;przesłanie maksymalnie 2 minutowego filmiku promującego projekt, na którego realizację składany jest wniosek.
Więcej informacji o Programie znajdziecie Państwo na stronie : https://oswiatowa.pijarzy.pl/program-suwak/
W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Operatorem Programu- Fundacją Oświatową im. ks. Stanisława Konarskiego za pomocą poczty elektronicznej: fundacja.mlodziez@gmail.com lub telefonicznie: 12 411 07 95/ 784 043 896 .
Ponadto zachęcamy do kontaktu:
telefonicznego : 12 411 07 95 lub 784 043 896
e-mail: fundacja.mlodziez@gmail.com