Zapraszamy krakowskie szkoły do udziału w V edycji „Programu Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak”.
Program ten :
- jest finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków;
- jego Operatorem jest Fundacja Oświatowa im. ks. Stanisława Konarskiego;
- jest skierowany do samorządów uczniowskich z krakowskich szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (z wyłączeniem szkół dla dorosłych);
- obejmie m.in. warsztaty, konsultacje oraz konkurs dotacyjny na realizację własnych projektów.
Rekrutacja do programu odbywa się od 16.09.2024 roku do 31.01.2025 roku.
Link do formularza zapisu : https://forms.gle/mn89PyTwwgDYmJHg9
Najważniejsze założenia tegorocznej edycji Programu
- Uczestnicy programu mają możliwość:
-
- wziąć udział w konkursach dotacyjnych;
- wziąć udział w spotkaniach konsultacyjnych oraz konsultacjach telefonicznych
i e-mailowych z przedstawicielami Fundacji (koordynatorem projektu oraz ekspertem ds. projektów samorządowych), którzy pomagać będą w przygotowaniu, realizacji i rozliczeniu projektu samorządowego; - ubiegania się o wyróżnienie „Lider Samorządności” zgodnie z Regulaminem Wyróżnienia „Lider Samorządności”;
- otrzymania materiałów szkoleniowych przeznaczonych zarówno dla członków samorządu uczniowskiego jak i jego opiekuna;
- przeprowadzenia na swoim terenie akcji promującej samorządność uczniowską in. w oparciu o przekazaną przez Fundację broszurę;
- otrzymania certyfikatu potwierdzającego udział w Programie.
2. W konkursach dotacyjnych brać udział mogą jedynie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe (z wyłączeniem szkół dla dorosłych), które zapisały się do Programu Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak.
3. UWAGA !!! Konkurs dotacyjny będzie realizowany osobno dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych w następującym podziale:
Dla szkół podstawowych:
- 09.- 14.10.2024r.
- 11.- 15.11.2024 r. – „dogrywka”
- 01.-17.01.2025 r.
- 03.-17.03.2025 r. – „dogrywka”
Dla szkół ponadpodstawowych:
- 09.- 14.10.2024r.
- 11.- 15.11.2024 r- „dogrywka”
- 01.-17.01.2025 r.
- 03.-17.03.2025 r. – „dogrywka”
Dodatkowe tury naboru, o ile będzie taka konieczność, przewidziane są na przełomie listopada i grudnia oraz w kwietniu.
Najważniejsze informacje o projektach samorządowych:
- minimalna kwota dofinansowania wynosi 500,00 zł, a maksymalna 2 500,00 zł;
- mogą być realizowane od dnia podpisania porozumienia z Fundacją, ale nie wcześniej niż 10.2024 r. i trwać mogą nie dłużej niż do 23.05.2025 roku, przy czym te rozpoczynające się w 2024 roku muszą zostać zakończone do 31.12.2024 roku;
- w każdej edycji konkursu dotacyjnego szkoła może złożyć maksymalnie 2 projekty samorządowe;
- w ciągu roku szkolnego 2024/2025 każda ze szkół może otrzymać nie więcej niż 5 dotacji
- muszą dotyczyć jednego z następujących obszarów:
- integracja społeczności uczniowskiej;
- integracja i wsparcie uczniów – obcokrajowców;
- edukacja z zakresu praw i obowiązków ucznia;
- promocja postaw obywatelskich i patriotycznych;
- kultura;
- ekologia;
- zdrowy tryb życia;
- promocja przedsiębiorczości;
- działalność charytatywna;
- współpraca ze społecznością lokalną.
- muszą spełniać następujące założenia:
- są przygotowane wyłącznie z inicjatywy samorządu uczniowskiego, zrealizowane według pomysłu uczniów, z ich znaczącym zaangażowaniem;
- zawierają informacje o zadaniach organów samorządu uczniowskiego oraz uczniów, podczas realizacji projektu;
- mają charakter działań społecznych czynnie angażujących uczniów szkoły;
- nie są zadaniami wynikającymi z rocznego planu pracy szkoły;
- nie są realizowane w ramach istniejących w szkole kół przedmiotowych
i sportowych; - nie są dofinansowaniem zajęć pozalekcyjnych oraz szkolnych kół przedmiotowych
i sportowych; - nie są akcjami organizowanymi przez inne podmioty współpracujące ze szkołą, np. organizacje pozarządowe lub młodzieżowe domy kultury;
- nie są także akcjami realizowanymi w ramach innych projektów społecznych;
- nie zostały rozpoczęte wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie;
- nie zawierają opłat od uczestników;
- obejmują zaangażowanie opiekuna samorządu uczniowskiego.
5. UWAGA! Wnioski dotacyjne w tej edycji Programu składane będą poprzez formularz elektroniczny (formularz zostanie rozesłany do szkol, które zapiszą się do udziału w Programie);
Pytania?
Zapraszamy do kontaktu:
- telefonicznego: 12 411 07 95 lub 784 043 896 w następujących terminach:
poniedziałek: 9.30-14.30
środa: 13.00-18.00
czwartek 10.00-16.00 - e-mail: fundacja.mlodziez@gmail.com
- poprzez aplikacje ZOOM- po wcześniejszym uzgodnieniu e-mailowym.
Więcej informacji o Programie oraz wszelka dokumentacja:
https://oswiatowa.pijarzy.pl/program-suwak/