Co Ty ananasie wiesz o KENie?
   

Samorząd Uczniowski Gimnazjum nr 47 w Krakowie w tygodniu poprzedzającym Dzień Nauczyciela zrealizował akcję o charakterze patriotycznym. Wydarzenie od początku do końca zorganizowano według własnego pomysłu. Celem akcji było przybliżenie uczniom naszej szkoły na godzinach wychowawczych zagadnień związanych z historią szkolnictwa w Polsce, działalnością Komisji Edukacji Narodowej i jej najwybitniejszych przedstawicielach. Nie mogło również zabraknąć informacji o historii naszej szkoły.

Na cotygodniowym zebraniu SU (4 października) przedstawiciele klas zostali poinformowani o formie akcji. Otrzymali również wszystkie potrzebne materiały do wykonania zadania (teksty o tematyce historycznej związane z XVIII wieczną reformą szkolnictwa: „Jezuici", „Komisja edukacji Narodowej", „Hugo Kołłątaj" oraz artykuł „Na skrzydłach Kusego" z gazety „Głos - Tygodnik Nowohucki"). Zadanie lekcyjne prowadzone było przez trójki klasowe we współpracy z wychowawcą lub nauczycielem historii. Polegało na samodzielnym wykonaniu przez cztery grupy zadaniowe w każdej klasie gimnazjum krzyżówki pod hasłem „Święto Komisji Edukacji Narodowej". Na podstawie otrzymanego tekstu historycznego grupa w klasie tworzyła „hasła pomocnicze" do jednego członu „hasła głównego". Następnie na podstawie tych tekstów uczniowie pisali krótkie wyjaśnienie wybranych pojęć historycznych związanych z historią polskiego szkolnictwa i najważniejszymi wydarzeniami z historii naszej szkoły.

Na wykonanie zadania każda grupa klasowa miała około 30 minut. Na zakończenie patriotycznej „godziny z wychowawcą" przedstawiciele grup na środku sali prezentowali wykonaną krzyżówkę czytając hasła związane z tematem lekcji. W ten sposób w formie podsumowania każdy uczeń w klasie mógł się zapoznać z historią wydarzeń, które corocznie obchodzimy jako Dzień Nauczyciela. Teraz już nikt nie będzie mógł powiedzieć, że nigdy nie słyszał o Komisji Edukacji Narodowej czy nie zna postaci Hugo Kołłątaja.

Wszystkie krzyżówki zostały ocenione (i to bardzo wysoko) przez nauczyciela historii, a oceny wpisane do dzienników lekcyjnych poszczególnych klas. Zdobyta wiedza jest ważna, ale dla ucznia liczą się także dobre stopnie w dzienniku. Nagrodą dodatkową były także dla klas punkty, które zostały dopisane im do całorocznego konkursu samorządowego pod tytułem „Gdzie jest skarb?" (organizowanej jako Szkolna Liga Klasowa).

Samorząd Uczniowski Gimnazjum nr 47
Poleć znajomemu
Imię i nazwisko nadawcy:
E-mail adresata:
Poleć
Link został wysłany
Newsletter
juliada mlodziez smiglo

Powered by mtCMS   •    Wszelkie prawa zastrzeżone   •    Projekt i wykonanie MTWeb