Najważniejsze w życiu są jasne zasady gry. Wychodząc z tego założenia Ambasadorki Praw Dziecka (Weronika Stachel i Olga Sawicka) postanowiły sprawdzić w formie konkursu poziom wiedzy uczniów klas pierwszych na temat znajomości szkolnego regulaminu organizacyjno - porządkowego. Do udziału w konkursie zostały zaproszone trójki klasowe. O wyznaczonej godzinie (na długiej przerwie) 10 października stawiły się reprezentacje czterech klas pierwszych naszego gimnazjum. Z powodu choroby organizatorek konkurs poprowadziła przewodnicząca szkoły, Nikoletta Bębenek.
Każda z drużyn dostała zestaw dziesięciu pytań dotyczących zasad obowiązujących w szkole. Do każdego pytania były trzy podpowiedzi, z których jedna była prawidłowa. Pytania dotyczyły m.in. tego gdzie mogą spędzać czas uczniowie w czasie pogodnych, ciepłych dni (odp. szkolne patio), jaki obowiązek spoczywa na nich po dzwonku na lekcje (odp. uczniowie ustawiają się przy sali odznaczonej na planie zajęć danej klasy) czy jak powinien wyglądać dziewczęcy i chłopięcy strój galowy.
Ponieważ konkursowicze poważnie podeszli do tematu i dobrze zapoznali się z tematyką konkursu, wszystkie grupy zadaniowe odpowiedziały bezbłędnie na przygotowane pytania. O zwycięstwie uczniów klasy I D zadecydowało więc to, że jako pierwsi oddali test z odpowiedziami. Zwycięski zespół wystąpił w następującym składzie: Julia Bień, Magdalena Regulska, Maciej Żuchowski.
Nagrodą główną w konkursie był „zaczarowany" ołówek z opisem prawidłowego wykorzystania jego wszystkich możliwości i zalet (jako opis wykorzystaliśmy opowiadanie Paulo Coelho „Historia pewnego ołówka"). Dodatkowo w nagrodę zwycięzcy będą mogli pod koniec października pojechać wraz z osobami z pocztu sztandarowego na Rynek Główny w Krakowie, gdzie corocznie odbywa się uroczyste ślubowanie delegacji uczniów pierwszych klas z krakowskich gimnazjów.
Dodatkowo wszyscy uczniowie klas pierwszych otrzymali przygotowane przez szkolne Ambasadorki Praw Dziecka „Indeksy gimnazjalisty na wesoło". Zawierały one przedstawiony z humorem dekalog pierwszoklasisty (co uczeń może w szkole robić, a czego mu nie wypada) i ostrzeżenie „Nie dokazuj uczniu, nie dokazuj, wszedłeś wszak w mury gimnazjum". Teraz już nikt z naszych nowych kolegów i koleżanek nie będzie się mógł tłumaczyć nieznajomością szkolnego regulaminu. Bo jak wiadomo nieznajomość prawa szkodzi. Zwłaszcza uczniom w szkole i to nie tylko na lekcjach.