Liga Samorządów Uczniowskich. Jak na olimpiadzie, start jest zaszczytem. Bądźcie wśród najlepszych!
Co to jest i dla kogo przeznaczona jest Liga Samorządów Uczniowskich?
Liga Samorządów to całoroczny konkurs organizowany przez Urząd Miasta Krakowa, w którym uczestniczą samorządy uczniowskie krakowskich gimnazjów. Rozgrywki Ligi polegają na rywalizacji, która ma umożliwić samorządom zaprezentowanie swoich dokonań oraz wyłonić najlepsze z nich.
Dlaczego nasza Liga przypomina Olimpiadę?
Bo zwycięstwo w niej jest bezcenne, ale start także jest sukcesem. Uczestnicząc w rozgrywkach Ligi, pokażecie, że macie charakter, będziecie mogli błysnąć twórczym działaniem i pochwalić się swoimi umiejętnościami organizacyjnymi. Zyskacie także wiedzę, jak wasza działalność wygląda na tle pracy innych samorządów. Rywalizacja, czy to olimpiadzie, czy w naszej Lidze wzmacnia motywację! A każdy zdobyty w niej punkt to wasza wygrana!
Jak można zgłosić się do udziału w rozgrywkach Ligi?
Aby zgłosić się do udziału w Lidze, należy ze strony www.mlodziez.info pobrać kartę zgłoszeniową, a następnie podpisaną i opieczętowaną pieczęcią szkoły wysłać do organizatora rozgrywek. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 29 października 2012 roku.
Jaka nagroda czeka na zwycięzców Ligi?
Nagrodą dla zwycięzców Ligi jest Berło Kraka. Samorząd, który zdobędzie najwięcej punktów w rozgrywkach Ligi otrzyma Złote Berło Kraka. Drugie i trzecie miejsce nagrodzone zostaną odpowiednio: Srebrnym i Brązowym Berłem Kraka.
Czy samorząd, uczestnicząc w rozgrywkach Ligi, zobowiązany jest realizować przedsięwzięcia ze wszystkich kategorii?
Kategorie Ligi zostały stworzone jako ramy rozgrywek, które mają pomóc ocenić pracę samorządów i przyznać punkty rywalizującym samorządom. Ale uczniowie posiadają autonomię w wyznaczaniu swoich celów i planowaniu przedsięwzięć. Samorząd nie jest zobowiązany, do realizowania zadań we wszystkich kategoriach. Brak przedsięwzięcia w jakiejś kategorii nie jest dyskwalifikujący.
W jaki sposób samorządy zdobywają punkty w rozgrywkach Ligi?
Punkty wliczane do rozgrywek Ligi Samorządów otrzymuje się:
- za zdobycie 5 najlepszych lokat w Samorządowym Biegu na Orientację oraz Turnieju Samorządów Uczniowskich organizowanych przez Urząd Miasta Krakowa, a także za samo uczestnictwo w tych imprezach,
- za organizację różnorodnych wydarzeń na terenie szkoły oraz poza nią,
- za uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne, w których społeczność szkolna bierze udział, a których realizację koordynuje samorząd;
Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób punktowane są poszczególne wydarzenia, zawiera punkt VII. regulaminu Ligi.
W jaki sposób należy informować Kapitułę Ligi o działaniach samorządu, by punkty nie przepadły?
Punkty za organizację wydarzeń na terenie szkoły oraz poza nią, a także za uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne, przyznawane są na podstawie wpisów dokonanych przez samorząd na stronie www.mlodziez.info.
Aby uzyskać punkty za wydarzenie należy umieścić wpis na w/w stronie najpóźniej w 7. dniu miesiąca następującego po opisywanym wydarzeniu. Wymóg ten nie dotyczy września. Informacje o wydarzeniach zrealizowanych w miesiącu rozpoczynającym rok szkolny mogą zostać umieszczone do 7 listopada.
Ostatnie informacje o działaniach samorządu w roku szkolnym 2012/2013 muszą zostać umieszczone na stronie www.mlodziez.info nie później niż 7 czerwca 2013 roku.
Wydarzenia, o których informacja nie zostanie umieszczona w terminie, nie będą punktowane.
W jaki sposób można uzyskać uprawnienia do zamieszczania informacji o działaniach samorządu na stronie www.mlodziez.info?
W celu umieszczania informacji o realizowanych przez samorząd przedsięwzięciach w księdze dobrych praktyk samorządowych na stronie organizatora, samorząd wyznacza osobę lub osoby, które po podpisaniu formularza współpracy i przeszkoleniu otrzymują hasło oraz login uprawniający do publikowania materiałów na stronie www.mlodziez.info.
Co to są punkty bonusowe?
Rolę jurorów w rozgrywkach Ligi pełnią powołani przez organizatorów członkowie Kapituły. Po zakończeniu rozgrywek każdy z jej członków samodzielnie przegląda dokonania samorządów w nich uczestniczących i nagradza dodatkowymi punktami te przedsięwzięcia, które uznaje za najciekawsze. Każdy z członków Kapituły ma do dyspozycji 7 punktów, które może rozdysponować w dowolny sposób, tzn. wszystkie przekazać jednemu samorządowi, dać po jednym siedmiu samorządom lub też rozdzielić według innego klucza.
Ponadto samorząd otrzyma dodatkowe punkty, gdy imprezy przez niego zorganizowane zostaną pomyślane i opisane jako cykl wydarzeń. Punkty za cykl wydarzeń są przyznawane dopiero po zakończeniu rozgrywek.
W jaki sposób ogłaszany jest bieżący stan ligowej punktacji oraz ostateczne wyniki ligowych rozgrywek?
W celu zapewnienia bieżącej informacji o stanie rywalizacji samorządów w ramach Ligi Samorządów organizator co miesiąc, w terminie do 12. dnia miesiąca, uaktualnia stan punktacji na stronie www.mlodziez.info
Czy na zakończenie rozgrywek ligowych samorządy muszą składać dodatkowe sprawozdania?
Na zakończenie rozgrywek Ligi nie trzeba składać żadnych dodatkowych sprawozdań. Natomiast każdy z samorządów uczestniczących w Lidze do 7 listopada 2012 roku musi złożyć w siedzibie organizatora dokumentację potwierdzającą przeprowadzenie w szkole demokratycznych wyborów do samorządu uczniowskiego, zawierającą regulamin oraz protokół wyborów do samorządu uczniowskiego. Za niezłożenie tych dokumentów w terminie Kapituła odejmuje samorządowi 15 pkt.
ŚmigłoŚmigło